The Mitzva:
The Mitzva of Tzedaka is repeated numerous amount of times throughout the Torah to underscore its great importance:
מצות עשה ליתן צדקה כפי השגת יד וכמה פעמים נצטוינו בה במצות עשה ויש לא תעשה במעלים עיניו ממנה שנאמר לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך וכל המעלים עיניו ממנה נקרא בליעל וכאילו עובד אלילים ומאד יש ליזהר בה כי אפשר שיבא לידי שפיכות דמים שימות העני המבקש אם לא יתן לו מיד כעובדא דנחום איש גם זו
שו"ע יו"ד סי' רמ"ז סעי' א
Who:
The Mitzva of Tzedaka is incumbent upon every individual, rich and poor alike:
כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני המתפרנס מן הצדקה חייב ליתן ממה שיתנו לו ומי שנותן פחות ממה שראוי (לו) ליתן בית דין היו כופין אותו ומכין אותו מכת מרדות עד שיתן מה שאמדוהו ליתן ויורדים לנכסיו בפניו ולוקחין ממנו מה שראוי לו ליתן:
שו"ע יו"ד סי' רמ"ח סעי' א
What:
The minimum amount of Tzedaka one must give is no less than one-third of a shekel a year (the equivalent of approximately 11.33 in modern U.S dollar):
לעולם לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה ואם נתן פחות מזה לא קיים מצות צדקה
שו"ע יו"ד סי' רמ"ט סעי' ב
When:
There is a notable exception to the all-inclusive Mitzva of Tzedaka, that being, one who only has the money of others:
ואם אין בידך אלא משל אחרים אל תתן צדקה שמא לא יהיה לך במה לשלם:
ספר החסידים שצה
Similarly, such an individual should not make pledges or acquire seforim with such monies:
רבן שמעון אומר אם חובו מרובה מהקדשו לא הקדיש כלום לכך אדם שחייב לאחרים ממון ואין לו משלו לא יקנה ספרים ולא יתן צדקה ולא ישכיר סופרים ולא יתן נרות לב"ה. ועל זה נאמר (ישעיהו סא ח) שונא גזל בעולה מי שיש לו ממון מאחרים כל תקנות שיוכל לעשות לתקנת אותם שהפקידו בידו יעשה:
ספר החסידים שצז